اخبار برگزیده

منشی ها مهمترین مانع فروش بیمه در تماس تلفنی

زمانی که شما می خواهید با مشتری خود حضورا ملاقات داشته باشید، در اکثر شرایط در زمان تماس، با یک مانع بزرگ به نام ها برخورد می کنید. ها سد بزرگی هستند که راه رسیدن شما به تصمیم گیرنده اصلی و در واقع مشتری را سد نموده و باعث می شوند که تماس تلفنی و نهایتا ملاقات با مشتری، عقب بیافتد. لذا در این مقاله، راارهایی را ارائه می کنیم که به شما کمک می کند این موانع بزرگ را رد نموده و به مشتری دسترسی پیدا کنید:

۱   اوایل صبح تماس بگیرید.

به این مسئله توجه داشته باشید که در اکثر مواقع، مشتری شما خیلی زودتر از خود وارد شرکت شده  و مشغول به کار می شود و معمولا ان از ساعت ۹ به بعد به سراغ میز کاری خود می روند. لذا توصیه می کنیم که در اوایل صبح و قبل از زمان ذکر شده، تماس بگیرید تا خود مشتری مد نظرتان که تصمیم گیرنده اصلی است، تماس شما را پاسخ دهد.

۲   پس از رد تماس، زمان دقیقی را پیشنهاد دهید.

اگر در تماس خود با پاسخ مواجه شدیدی و به شما گفت که فرد تصمیم گیرنده هم اکنون قادر به پاسخ شما نیست، شما پیغامی را برای مشتری بگذارید و از بخواهید که در صورتی که در این زمان وقت ایشان آزاد است، زمان را قطعی کنیم تا مجددا تماس بگیرم. در این صورت شما به نوعی، یک نوبت تلفنی گرفته اید که آن را ثبت نموده و به تصمیم گیرنده اطلاع می دهد تا در ساعت ذکر شده، منتظر تماس شما باشد.

۳   نام یک شخص را برای دسترسی به فرد تصمیم گیرنده ذکر کنید.

فرض کنید شما با یک شرکت تماس گرفته اید که می خواهید با مدیر عامل آن صحبت نمایید ولی متاسفانه نام او را نمی دانید. از طرفی می دانید که اگر با تماس با شرکت با پاسخ مواجه شوید، احتمال خیلی کمی دارد که در صورت پرسیدن نام مدیر عامل، مشخصات و نام او را به شما بگوید. لذا ترفندی که می زنید این است که نام یک شخص را ببرید برای مثال بگویید که:” می خواهم با آقای علی مرادی مدیر عامل شرکت صحبت کنم”. بلافاصله می گوید :”ما همچین شخصی را نداریم حتما منظور شما آقای سعیدی است”. به همین راحتی نام شخص را کشف کرده اید!!

۴   با برخورد مناسب داشته باشید.

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید:” زبان خوش، مار را از لانه بییرون می آورد”. حال که بدتر از مار نیست!!! شما با لحن خوشایند و برخوردی مناسب می توانید را راضی کنید که یا تماستان را به فرد تصمیم گیرنده وصل کند و یا این که وقت تماس دیگری را برای شما تنظیم نماید.

۵   از نام شرکت رقیب استفاده نمایید.

برای مثال شما با شرکت مشتری تماس گرفته و پاسخ می دهید. نام خودتان را همراه با نام شرکت بیان می کنید و از می خواهید که تماستان را به مدیر وصل کند. پاسخ می دهد که مدیر امروز وقت ندارد. حال برای این که را ترغیب نمایید حتما برای شما وقت دیگری تنظیم نمایند، می توانید بگویید:” معذرت می خواهم بنده خواستم در مورد شرکت بیمه X مطلبی را خدمت جناب مدیر عرض  کنم. لطفا شماره بنده را یادداشت نموده و با بنده تماس بگیرید”. این روش قطعا جواب می دهد!!!

منبع :  ها مهمترین مانع فروش بیمه در تماس تلفنی


منشی ها مهمترین مانع فروش بیمه در تماس تلفنی

منشی ها مهمترین مانع فروش بیمه در تماس تلفنی

منشی ها مهمترین مانع فروش بیمه در تماس تلفنی

 


منبع این نوشته : منبع
آخرین جستجو شده ها